Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Twente is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord
Porsche Centrum Twente
Car Configurator
Contact

Porsche Centrum Twente

Vonderweg 33

7468 DC Enter

T: 0547 384 911

info@porschecentrumtwente.nl

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09:00u - 18:00u
Zaterdag 10:00u - 17:00u (Showroom)
Zondag Gesloten

 

Modellen

718 GTS 4.0 Modellen

Vanaf € 125.200,00 (consumentenadviesprijs)

Performance

718 Boxster GTS 4.0
10,8 - 9,6 l/100 km l/100 km
246 - 219 g/km g/km

Voor onze ingenieurs is elke finishlijn slechts een tussenstop. Op de weg vooruit. In de eeuwige zoektocht om nog meer uit zichzelf te halen.

294 kW/400 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,5 - 4,0 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
293 - 288 km/h Topsnelheid

Modellen

718 Cayman GTS 4.0

Vanaf € 125.200,00 (consumentenadviesprijs) Model thumb
294 kW/400 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,5 - 4,0 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
293 - 288 km/h Topsnelheid
10,8 - 9,6 l/100 km l/100 km
246 - 219 g/km g/km
Technische gegevens

718 Boxster GTS 4.0

Vanaf € 127.200,00 (consumentenadviesprijs) Model thumb
294 kW/400 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,5 - 4,0 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
293 - 288 km/h Topsnelheid
10,8 - 9,6 l/100 km l/100 km
246 - 219 g/km g/km
Technische gegevens

Technische gegevens

Brandstofverbruik/Uitstoot WLTP*

 
Manual
PDK
Verbruik laag
17,4 - 17,4 l/100 km
15,7 - 15,7 l/100 km
Verbruik middel
11,1 - 11,1 l/100 km
9,8 - 9,8 l/100 km
Verbruik hoog
9,4 - 9,4 l/100 km
9,0 - 9,0 l/100 km
Verbruik extra-hoog
9,6 - 9,6 l/100 km
9,3 - 9,3 l/100 km
Verbruik gecombineerd
10,9 - 10,9 l/100 km
10,1 - 10,1 l/100 km
CO2-emissie laag (WLTP)
396 - 396 g/km
356 - 356 g/km
CO2-emissie middel (WLTP)
252 - 252 g/km
222 - 222 g/km
CO2-emissie hoog (WLTP)
212 - 212 g/km
203 - 203 g/km
CO2-emissie extra-hoog (WLTP)
219 - 219 g/km
210 - 210 g/km
CO2-emissie gecombineerd (WLTP)
247 - 247 g/km
230 - 230 g/km

Motor

 
Manual
PDK
Aantal cilinders
6
-
Octaan getal
98
-
Boring
102,0 mm
-
Slag
81,5 mm
-
Inhoud
3.995 cm³
-
Vermogen (kW)
294 kW
-
Vermogen (pk)
400 pk
-
Maximaal vermogen
7.000 1/min
-
Maximaal koppel
420 Nm
430 Nm
Maximaal koppel
-
5.500 1/min
bij tpm
5.000 - 6.500 1/min
-

Vermogen

 
Manual
PDK
Topsnelheid
293 km/h
288 km/h
Acceleratie van 0 - 100 km/u
4,5 s
4,0 s
Acceleratie van 0 - 160 km/u
9,2 s
8,7 s
Acceleratie van 0 - 200 km/u
14,1 s
13,7 s
Acceleratie van 80 - 120 km/u in 5e versnelling
6,0 s
-
Acceleratie van 80-120km/u
-
2,6 s

Carrosserie

 
Manual
PDK
Lengte
4.391 mm
-
Breedte
1.801 mm
-
Breedte (zonder spiegels in te klappen)
1.994 mm
-
Hoogte
1.262 mm
-
Luchtweerstandscoëfficiënt (Cd)
0,32 cW
-
Wielbasis
2.475 mm
-
Spoorbreedte voorzijde
1.527 mm
-
Spoorbreedte achterzijde
1.535 mm
-
Onbeladen gewicht (DIN)
1.405 kg
1.435 kg
Onbeladen gewicht (EU)
1.480 kg
1.510 kg
Toelaatbaar totaalgewicht
1.700 kg
1.730 kg
Maximaal laadvermogen
295 kg
-

Capaciteiten

 
Manual
Volume bagageruimte, voor
150 l
Volume bagageruimte, achter
120 l
Brandstoftank
64 l

Features

Exterieur

Meer informatie

Interieur

Meer informatie

Krachtoverbrenging

Meer informatie

Onderstel

Meer informatie

Sport Chrono Pakket

Meer informatie

Veiligheid

Meer informatie

Porsche Connect

Meer informatie

Soundsystemen

Meer informatie

Download brochures

Meer informatie over de 718 Boxster GTS 4.0 kunt u hier direct downloaden.

718 GTS 4.0 Brochure (PDF; 9,8 MB)

Interesse

Vraag meer informatie aan.

Naar het contactformulier

Brandstofverbruik/Uitstoot 718 GTS 4.0 Modellen: Gecombineerd: 10,8 - 9,6 l/100 km; CO2 emissies: 246 - 219 g/km

Idee

Meer aantrekkingskracht op 4 wielen is nauwelijks mogelijk. Met een sportwagen die alle zintuigen flink in de war brengt – en toch uw hart raakt. 294 kW (400 pk), 100% Porsche, zes cilinders, één bestuurder: u. Het aftellen is begonnen …

De nieuwe 718 Boxster GTS 4.0 en de nieuwe 718 Cayman GTS 4.0 staan voor de fascinatie voor een sportwagen in de puurste vorm. Met name door het geluid dat rechtstreeks van het oor naar het gelukscentrum in de hersenen gaat. De klank van de 4,0-liter boxermotor met zes cilinders is raszuiver, rauw en klassiek. En niet in de laatste plaats: meeslepend.

En verder? Het middenmotorconcept, typisch voor de 718 modellen. Daaraan gekoppeld: een uitstekend rijgedrag en een souplesse waarmee u in elke bocht volop kunt genieten. Kortom, een atletisch, goed getraind sixpack van Porsche, dat ons terugbrengt naar de kern van de dynamische rijbeleving. En daar kunnen we nooit genoeg van krijgen. Dus willen we meer. Meer van datgene waar we zo van houden.

De nieuwe 718 GTS 4.0 modellen. More of what you love.

Exterieur

De voorzijde is typisch GTS: krachtig en gespierd. Grote luchtinlaten zorgen voor een optimale luchttoevoer. Door de getinte koplampen en de frontspoiler met aan weerszijden de zwarte airblades oogt de voorzijde nog breder. De bi-xenonkoplampen zorgen voor goed zicht. Tegen meerprijs leverbaar en met een krachtig design: de led-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Onmiskenbaar is het silhouet met de voor een middenmotor karakteristieke flyline: het zwaartepunt van de auto ligt laag en de afstand tot het wegdek is klein. Grote wielkasten geven de zwart zijdeglans gespoten 20 inch 718 Sport wielen de ruimte die ze verdienen. Een extra blikvanger: het 'GTS 4.0’ logo op de flanken.

De achterzijde oogt puur en tot de kern teruggebracht. Maar allesbehalve terughoudend. De ver uit elkaar geplaatste zwarte eindpijpen van het sportuitlaatsysteem maken het enorme vermogen duidelijk. Passende signatuur: het zwarte modellogo.

Daarnaast beschikt de auto over een eigenschap die u bij een sportwagen niet meteen verwacht: praktisch gebruiksgemak. Of kent u nog een auto die u én kippenvel bezorgt én over 2 bagageruimtes beschikt? En ook nog eens over veel doordachte, handige opbergmogelijkheden? Voor alles is plek, vooral voor grote emoties.

Genadeloos mooi. Mooi genadeloos. Kortom, de nieuwe 718 Boxster GTS 4.0 en de nieuwe 718 Cayman GTS 4.0.

Interieur

Een plek die past als een tweede huid. Die ons uitdaagt – en ons tegelijkertijd alles geeft. Kortom, een plek waar we van houden. Welkom op de bestuurdersstoel. Deze is gebaseerd op prestatiegerichte ergonomie: autosport binnen handbereik. Bijvoorbeeld met het uitgebreid in de autosport geteste materiaal Alcantara®, dat op de stuurwielkrans en de schakelhendel wordt toegepast. De standaard sportstoelen Plus voelen sportief-stevig aan en bieden met hun verhoogde zijwangen optimale steun – ook bij een zeer dynamische rijstijl. Bijzonder is de combinatie van leder en Alcantara® met markante stiksels. Ook de middenbanen van de stoelen zijn uitgevoerd in Alcantara®. Op de hoofdsteunen van de stoelen is het ‘GTS’ logo gestikt.

Maar u kunt ook kiezen voor de volledig elektrisch verstelbare sportstoelen of de adaptieve sportstoelen Plus. Deze beschikken over talrijke individuele verstelmogelijkheden. De eveneens leverbare sportkuipstoelen en volledige kuipstoelen roepen nog meer autosportgevoelens op.

Het als meeruitvoering leverbare interieurpakket GTS benadrukt het opvallende en sportieve karakter van de nieuwe 718 GTS 4.0 modellen. Opvallend door het effect van de accentkleuren karmijnrood of krijt in het interieur. Sportief dankzij extra Alcantara® interieurdelen in combinatie met de zwarte lederuitrusting en sierstrips van carbon.

Motor

De volgende bocht wacht. U niet. Het volgende rechte stuk komt eraan. U zit er al middenin. Waarom aarzelen? Waarom niet het volle vermogen benutten? Al helemaal met deze krachtige 4,0-liter 6-cilindermotor met maar liefst 294 kW (400 pk). Het maximumkoppel is beschikbaar tussen 5.000 en 6.500 1/min en het maximumtoerental bedraagt 7.800 1/min. De sprint van 0 naar 100 km/u vergt slechts 4,5 seconde. De respons? Direct. Toerengretig? Enorm.

Zeer indrukwekkend en toch efficiënt: de motor beschikt over directe benzine-inspuiting (DFI), een geïntegreerde dry-sump-smering en een adaptieve cilinderregeling.

Bovendien zorgt een variabel inlaatsysteem met schakelbare resonantieklep voor een optimale beademing. Wat dat betekent, weet u zodra u de motor hoort. Wie eens flink gas wil geven, heeft nu eenmaal de juiste soundtrack nodig. En dat brengt ons bij het sportuitlaatsysteem met de twee duidelijk van elkaar gescheiden zwarte eindpijpen. Voor een nog krachtigere, doordringendere sportwagensound.

De volgende bocht roept. En u? U luistert aandachtig …

Krachtoverbrenging

Vooruit. En wel terug naar de basis. Dat betekent voor ons ook: aanpakken, voelen, heel direct. 6 versnellingen, elke beter dan de voorgaande. Daar zou u wel eens spierpijn van kunnen krijgen. Rijden in een rasechte sportwagen is immers ook handwerk. De nauwkeurige 6-versnellings schakelbak is uitgerust met een 2-massavliegwiel en brengt het hoge vermogen van de motor direct over op de weg. En wat bijna nog belangrijker is: hij zorgt voor een uitzonderlijk sportieve rijbeleving. Performance waarvan het hart sneller gaat kloppen – de authentieke, onvervalste sportwagenbeleving.

Het standaard Porsche Torque Vectoring (PTV) verbetert de rijdynamiek nog verder. Het geïntegreerde achteras-sperdifferentieel zorgt voor nog meer grip plus een duidelijk betere dwarsdynamiek en rijstabiliteit bij lastwisselingen in bochten en het wisselen van rijstrook. PTV zorgt bovendien voor een beter instuurgedrag een daardoor voor nog meer souplesse.

Ook de dynamische tussengasfunctie in de SPORT modus draagt bij aan het dynamische rijgedrag van de auto.

Onderstel

Een bocht naar rechts, een bocht naar links en recht door het midden. Bedankt, onderstel, het gaat geweldig.

Sportief afgestemd. Een directe stuurinrichting voor goede bochtprestaties. Dit zijn slechts 2 van de voordelen van de lichtmetalen constructie van het 20 mm verlaagde PASM sportonderstel. Voor meer bodemvrijheid en comfort is optioneel ook het Porsche Active Suspension Management (PASM) met 10 mm verlaagde carrosserie leverbaar. Afhankelijk van rijstijl en wegdek regelt dit elektronische systeem continu de schokdemperkracht voor elk wiel afzonderlijk. PASM heeft 2 instellingen die u met een knop in de middenconsole kunt selecteren: in de normale stand is de demping sportief-comfortabel, in de sportmodus sportief- strak.

Het weggedrag van de 718 GTS 4.0 modellen: precies, alert. Voor meer rijstabiliteit, meer rijcomfort, meer performance. Stoppen? Zo meteen. Één rondje nog …

Sport Chrono Pakket

Het standaard Sport Chrono Pakket maakt een nog sportievere afstelling van onderstel, motor en transmissie mogelijk. En lanceert u naar nieuwe sportieve mogelijkheden. Behalve de stopwatch en de 4 selecteerbare rijmodi op het GT sportstuurwiel, bevat het pakket ook de dynamische versnellingsbaksteunen. Deze combineren de voordelen van een stugge ophanging met die van een zachte en zorgen hierdoor voor meer rijstabiliteit en meer rijcomfort.

Ook inbegrepen bij het Sport Chrono Pakket: de Porsche Track Precision App*. In combinatie met de optie Navigatie inclusief Porsche Connect kunt u rondetijden en rijgegevens registreren en de resultaten beheren, delen en vergelijken.

* De app mag alleen op afgesloten terrein worden gebruikt. Het gebruik van dit product (met name de video-opname) kan vanwege wettelijke bepalingen in bepaalde gebieden of bij evenementen verboden zijn. Controleer telkens voordat u het product gebruikt of het gebruik ervan is toegestaan volgens de lokale wettelijke bepalingen.

Wielen

Voor een bijzonder goed contact met het asfalt staan de 718 GTS 4.0 modellen op speciale wielen. Standaard zijn dat de zwart zijdeglans gespoten 20 inch 718 Sport wielen.

De maten van de wielen zijn gericht op prestaties: 235/35 ZR 20 op 8,5 J × 20 voor en 265/35 ZR 20 op 10,5 J × 20 achter. Een groot contactvlak, veel grip, veel rijplezier.

Veiligheid

Een spannende rit? Zeker. Maar ook volkomen ontspannen. In elke bocht, in elke situatie.

Het remsysteem is versterkt en aan het hoge vermogen aangepast. Op de vooras worden vaste aluminium monobloc remzadels met 6 zuigers toegepast. De pedaalweg is kort, het drukpunt exact. Optimaal geschikt voor een hoge performance. Dat geldt met name voor de uitgebreid in de autosport geteste en als meeruitvoering leverbare Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Met zijn grote remschijfdiameters, 350 mm voor en achter, levert dit remsysteem krachtige remprestaties.

Net zo krachtig zijn de standaard bi-xenonkoplampen met geïntegreerde led-dagrijverlichting. Tegen meerprijs leverbaar: getinte bi-xenonkoplampen inclusief Porsche Dynamic Light System (PDLS) en led-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Voor nog meer comfort en veiligheid is tegen meerprijs een groot aantal hulpsystemen leverbaar, die de bestuurder ondersteunen en ontzien. Hiertoe behoren de adaptieve cruise control, de rijstrookwisselhulp die met behulp van radarsensoren de dode hoek en het gebied achter de auto bewaakt, maar ook de ParkAssistent voor en achter inclusief achteruitrijcamera.

Porsche Connect

Er kan er maar één achter het stuur zitten. Maar dat betekent niet dat hij er alleen voor staat. Porsche Connect helpt u naar de ideale startpositie voor elke roadtrip en naar al uw bestemmingen.

Porsche Communication Management (PCM) is de centrale besturingsunit voor audio en communicatie. Het beschikt over een 7 inch touchscreen met hoge resolutie en diverse audio-ingangen waardoor u tijdens het rijden kunt genieten van uw favoriete muziek. Bovendien kunt u met uw Porsche gebruikmaken van tal van Car Connect diensten, zoals de wagentracering via smartphone.

Navigatie inclusief Porsche Connect

Met de als meeruitvoering leverbare uitrusting Navigatie inclusief Porsche Connect bent u dankzij realtime verkeersinformatie sneller op uw bestemming en kunt u gebruikmaken van tal van Porsche Connect diensten. Alle onlinefuncties gebruikt u met behulp van de geïntegreerde LTE-communicatiemodule met simkaartlezer. In sommige landen – waaronder Nederland – is bovendien een geïntegreerde LTE-compatibele simkaart inclusief databundel inbegrepen voor het gebruik van specifieke Porsche Connect diensten, zoals de Navigatie en Infotainment diensten.*

Porsche Connect biedt bovendien diverse smartphone- apps. Op www.porsche.com/connect vindt u meer informatie hierover. Met My Porsche kunt u Porsche Connect en de daaraan gekoppelde Porsche Connect diensten individueel configureren.

Voor iPhone-gebruikers is tegen meerprijs Apple CarPlay leverbaar. Hiermee verbindt u uw iPhone met uw Porsche en kunt u sommige apps direct op het centrale display van het PCM openen.

Porsche Connect


* De Porsche Connect diensten (met uitzondering van de Car Connect diensten) hebben een kosteloze gebruiksperiode die per dienstenpakket en land verschilt en voor Nederland 24 maanden bedraagt. In bepaalde landen zijn geen of niet alle Porsche Connect diensten beschikbaar. De diensten Pechhulp en Noodoproep in bepaalde modellen zijn in bepaalde landen en gedurende 10 jaar vanaf de productiedatum inbegrepen. In bepaalde landen – waaronder Nederland – is bovendien een geïntegreerde simkaart inclusief databundel voor het gebruik van specifieke Porsche Connect diensten bij de prijs inbegrepen. Voor het gebruik van de wifi-hotspot en de andere Porsche Connect diensten zoals muziekstreaming via de geïntegreerde simkaart, is in een aantal landen tegen betaling een datapakket in de Porsche Connect Store verkrijgbaar. Ook kan een eigen simkaart worden gebruikt om een dataverbinding tot stand te brengen. Voor meer informatie over de kosteloze gebruiksperiodes en de kosten voor de verlenging alsmede de beschikbaarheid van de verschillende diensten in uw land kunt u kijken op www.porsche.com/connect of contact opnemen met uw Porsche dealer.

Soundsystemen

6 cilinders, nog meer luidsprekers. Een heleboel rock-'n-roll voor onderweg.

Sound Package Plus

Sound Package Plus zorgt voor een indrukwekkend geluid. Door de in het PCM geïntegreerde versterker wordt de klankbeleving perfect op de bestuurder en bijrijder afgestemd.

BOSE® Surround Sound-System

Het optionele BOSE® Surround Sound-System is speciaal voor de 718 modellen ontwikkeld en is optimaal afgestemd op de specifieke interieurakoestiek van de auto’s. Het audiosysteem beschikt over 10 luidsprekers en versterkerkanalen inclusief een gepatenteerde, in de carrosserie geïntegreerde 100 watt subwoofer. Elke afzonderlijke luidspreker van dit volactieve systeem kan optimaal aan het interieur van de auto worden aangepast. Het totale vermogen: 505 watt. Mocht u de sportieve sound van de motor een keer willen overstemmen. Om wat voor reden dan ook.

Burmester® High-End Surround Sound-System

Voor nog meer luistergenot is er het tegen meerprijs leverbare Burmester® High-End Surround Sound-System. Met een totaal vermogen van 821 watt en 12 individueel aangestuurde luidsprekers inclusief een in de carrosserie geïntegreerde 300 watt actieve subwoofer met digitale D-klasseversterker staat het garant voor een unieke geluidsbeleving – bij de 718 Boxster GTS 4.0 zelfs bij geopende cabrioletkap. Hoogwaardige high-end componenten, zoals speciale ribbon tweeters (Air Motion Transformer, AMT) en een akoestisch effectief totaal membraanoppervlak van ruim 1.340 cm² zorgen zelfs bij zeer hoge geluidsniveaus voor een exacte geluidsweergave. Meerdere voorgeprogrammeerde klanksets maken een buitengewone klankbelevenis mogelijk, waarbij een sound-conditioner het geluid met behulp van een microfoon in realtime aan de betreffende rijsituatie aanpast.