Porsche 912S REPLICA 911R

Porsche 912S REPLICA 911R
Prijs€ 99.900,-
TypeREPLICA 911R
Bouwjaar1967
Km stand94.512 km
Motorvermogen215 pk (158 kW)
KentekenAR-41-21
BrandstofBenzine
Exterieur kleurHell Eifenbein
Interieur kleurZwart

De verkoopprijs is inclusief BTW, BPM, rijklaarmaakkosten en leges.

Kenmerken

Algemeen

Prijs€ 99.900,-
TypeREPLICA 911R
Bouwjaar1967
Km stand94.512 km
KentekenAR-41-21
BrandstofBenzine
CarrosserieCoupé
Aantal deuren2
Exterieur kleurHell Eifenbein
Interieur kleurZwart
APK01-01-1970
BTW / margeMarge

Motor

TransmissieHandgeschakeld
Motorinhoud1991
Motorvermogen215 pk (158 kW)

Bijzonderheden

In september 1963 presenteerde Porsche op de IAA in Frankfurt de Porsche 901 als de opvolger van de Porsche 356. Een jaar later, vanaf modeljaar 1965, begon de serieproductie van het model en het werd niet veel later hernoemd tot de 911.

Origineel alleen gebouwd als een Coupé, had de 911 een geïntegreerd chassis en werd aangedreven door een nieuwe 2,0-liter 6-cilinder boxermotor, die in eerste instantie 130 pk leverde.

De 911 S, de eerste motor afgeleid van de 911, werd ook op de markt geïntroduceerd. In de navolgende jaren werden er modellen met de extra aanduidingen T, L en E geïntroduceerd.

911 S (modeljaar 1967 - 1973)
Als gevolg van verschillende motormodificaties had de sportversie van de 911 in eerste instantie een vermogen van 160 pk, uiteindelijk toenemend tot 190 pk. In aanvulling op de uitmuntende uitrusting werd het S model de eerste 911 die werd voorzien van 'Fuchs' velgen, met hun onderscheidende 5-spaaks design.

911 R
De 911 R (van Rennsport) was een idee van afdelingsbaas Ferdinand Piëch. Het is een van de meest significante auto’s uit de geschiedenis van Porsche. Het was de eerste lichtgewicht 911 en tevens veruit de lichtste versie die ooit gebouwd is, bedoeld om goed te presteren op het circuit. Er zijn slechts 24 van gemaakt. De 820 kilo wegende 911 R levert zijn maximum koppel pas bij 6.100 toeren per minuut en bereikt zijn hoogste vermogen van 210 pk bij maar liefst 8.000 toeren.

Deze 911R Replica is met veel zorg en detail in het de breedste zin des woord omgebouwd naar een 911R uitvoering. De auto is USA import en in Engeland volledig gerestaureerd. Naar schattig is er ruim 1.000 manuur en 100.000 euro in geïnvesteerd.

De gereviseerde en getunede 6 cilinder aluminium boxermotor, 2 liter heeft nu 215 Pk en is voorzien van twee Weber carburateurs, lichtgewicht vliegwiel, Voorzien van een AP Competition Clutch. Het totale gewicht van de 911R replica is maar 970 kilo.

De versnellingsbak is een aluminium 911 bak met korte versnellingen voorzien van verstevigde zijplaten en Teddy Bear lagers

Overige aanpassingen:
- Polyester portieren, voor- en achterklep
- Lexaan achter- en zijramen
- Volledig FIA gecertificeerde doorgelaste rolkooiconstructie
- Competition Racing M2 15" wielen
- Bilstein schokbrekers
- remmen voor van 911 S ATE, achter remmen standaard
- Turbo spoorstangeinden
- Hydraulische handrem
- ZF sperdefferentieel
- OMP racekuipstoelen met 5-punts gordels
- Brantz Tripmaster
- 4 maal Cibie verstralers

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In September 1963 Porsche presented the Porsche 901 at the IAA in Frankfurt as the successor to the Porsche 356. A year later, starting from model year 1965, the series production of the model began and it was renamed shortly after as the Porsche 911.

Originally only built as a Coupé, the 911 had an integrated chassis and was powered by a new 2.0-liter 6-cylinder boxer engine, which initially delivered 130 horsepower.

The 911 S, the first serious performance engine fit into the 911, was also introduced to the market. In the following years, models with the additional designations T, L and E were introduced.

911 S (model year 1967 - 1973)
As a result of different engine modifications, the 911 sports version initially had a power output of 160 hp, eventually increasing to 190 hp. In addition to the excellent equipment, the S model became the first 911 to be fitted with 'Fuchs' rims, with their distinctive 5-spoke design.

911 R
The 911 R (from Rennsport) was an idea from department boss Ferdinand Piëch. It is one of the most significant cars in Porsche's history. It was the first lightweight 911 and also by far the lightest version ever built, designed to perform well on the track. Only 24 have been made. The 820 kg 911 R delivers its maximum torque only at 6,100 rpm and reaches its highest power of 210 hp at no less than 8,000 rpm.

This 911R Replica has been converted with great care and detail into a 911R version. The car is an USA import and completely restored in England. More than 1,000 hours of man-hour and 100,000 euros have easily been invested in this car.

The remanufactured and tuned 2 liter 6 cylinder aluminum boxer engine now has 215 hp and is equipped with two Weber carburetors, a lightweight flywheel and is equipped with an AP Competition Clutch. The total weight of the 911R replica is only 970 kilos.

The gearbox is an aluminum 911 box with short gears with reinforced side plates and Teddy Bear bearings

Other adjustments:
- Polyester doors, front and tailgate
- Lexaan rear and side windows
- Completely FIA certified welded roll cage construction
- Competition Racing M2 15 "wheels
- Bilstein shock absorbers
- brakes for 911 S ATE, rear brakes standard
- Turbo tie rod ends
- Hydraulic handbrake
- ZF sperdiff
- OMP race bucket seats with 5-point belts
- Brantz Tripmaster
- 4 Cibie spotlights

Bereken Financial Lease

Max. € 20.000,-

Kredietsom
0
Aanbetaling/inruil
0
Totaal kredietbedrag
0
Slottermijn
0
Termijnbedrag
0
Totaal te betalen bedrag
0
Debetrentevoet (jaarlijks kostenpercentage)
7,49%
Looptijd
36 maanden

Financiering wordt verstrekt door Volkswagen Bank te Amersfoort. Ingeschreven bij de KvK onder de statutaire naam Volkswagen Bank GmbH filiaal Nederland. Ingeschreven in het register van de AFM onder nummer 12000996). Financieringsaanbieding op basis van een niet-doorlopend krediet. Toetsing en registratie bij BKR te Tiel. Dienstenwijzer op aanvraag verkrijgbaar of te downloaden via www.volkswagenbank.nl. Rente wijzigingen en drukfouten voorbehouden.

Let op! Geld lenen kost geld.

Meer informatie

Proefrit aanvragen

Verkoopteam

Michel Arfman

Directeur - eigenaar

0547 - 384 911
E-mail: michel.arfman@porschecentrumtwente.nl

Branco Poldervaart

Sales Executive

0547 - 384 911
E-mail: branco.poldervaart@porschecentrumtwente.nl

Steef Koop

Sales Executive

0547 - 384 911
E-mail: steef.koop@porschecentrumtwente.nl

Bas Albers

Sales en Marketing Coördinator

0547 - 384911
E-mail: bas.albers@porschecentrumtwente.nl