Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Twente is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Arjan Lubbers gaat voor service die als gesmeerd loopt

03 april 2020

Een nieuw gezicht als je de showroom binnenloopt: Arjan Lubbers is begonnen als service adviseur. Hij gaat voor deskundig en volledig advies, van APK tot onderhoud. Dat horen we natuurlijk graag. Sinds begin maart is Arjan dan ook het koppelstuk tussen werkplaats en klant. “Wat de klant wil, zorgen we dat gebeurt in de werkplaats. En andersom, wat de werkplaats adviseert vertaal ik naar de klant.”

Almeloër Arjan kent het service-vak als geen ander. Na zo’n 5 jaar in het magazijn en ondertussen 10 jaar bij de receptie (Autobedrijf Kamp en daarna Huiskes Kokkeler), maakt hij nu de overstap naar Porsche Centrum Twente. Arjan: “Ik ben al jong de automotive in gegaan en houd van Formule 1; gewoon auto-gek zeg maar. Ik ken Jeroen Wigger al vanuit Hengelo, waar we beide voor andere dealers werkten maar regelmatig zakendeden. Toen hij mij benaderde voor deze functie had ik er meteen vertrouwen in. Ik kan hier nog veel leren.”

Proces
“Ik ben echt een man van de processen,” stelt Arjan. “Iets voor een ander regelen, daar haal ik veel voldoening uit. Zorgen dat de jongens in de werkplaats aan de gang kunnen en een Porsche zo snel mogelijk weer terug is bij de eigenaar. Afspraken nakomen, een goed advies over het onderhoud en alles aan het eind van de rit strak afronden. Daar houd ik van.”   


“Jeroen en ik vullen elkaar goed aan. Waar hij rustig een kwartier met een klant kan staan praten, wil ik dat nog graag leren. Sleutels gooien en gaan. Dat ben ik gewend”, lacht hij. “Maar dat is hier natuurlijk anders. Mensen hebben met emotie een auto gekocht, het is een ander segment. Dat vind ik machtig interessant.”  

“Zo komen mensen ook gewoon zaterdag even binnen hier. Drinken een kop koffie aan de balie en rijden dan weer door met hun Porsche. Dat is een unicum. Ik ben misschien een vreemde eend in de bijt, want ik houd in de praktische zin van Porsches, oneindige opties en techniek. Maar ik ben nog geen Porsche-freak. Hoewel ik het idee heb dat dat hier niet lang kan duren…”

Perfectie nastreven
Dat Arjan goed zit achter de servicedesk is wel duidelijk. “Ik heb vorig jaar mijn huis verbouwd en kan me ontzettend storen aan halve offertes en vage afspraken. Volgens mij doen we dat in de autobranche dan erg goed. We streven perfectie na in deze omgeving en dat past mij wel.
Vanaf een mailverzoek van een klant tot het controleren van de auto; ik wil aan alle facetten denken. Van winterbanden tot het alarmsysteem, APK en onderhoud. In één keer een goed advies neerleggen en het ook juist inplannen. Zodat die auto ook weer op het afgesproken tijdstip picobello klaarstaat. Ik kijk er enorm naar uit de Porscherijders én modellen beter te leren kennen.”