Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Twente is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Binnenkijken bij het administratie team

10 oktober 2023

NIEUWS | Een kijkje achter de schermen in dat éne kantoor recht boven de showroom… Want wat gebeurt daar eigenlijk?  Van de maandcijfers en facturatie tot de export van Porsches naar het buitenland. Jeanet, Jolanda en Milou werken samen een hele hoop administratie weg. “De kracht is dat we het samen doen.

 

Milou over Porsche Export Service
Milou regelt samen met Anne-Jan alles voor Porsche liefhebbers die op afstand verliefd worden op een model uit onze voorraad. Milou: “Frankrijk, Duitsland, België en Italië zijn de populairste landen waar we naar exporteren. Waarbij elk land andere regels kent voor de invoer van een voertuig. Ik lever al het benodigde papierwerk aan voor zo’n verscheping: van een locatieverklaring tot een eigendomsbewijs en de bpm-teruggave. Het is soms een traag en bewerkelijk proces, maar de afwisseling maakt het leuk! Mensen doen veel extra moeite voor hun Porsche. Zo gaat er deze week een 911 naar Zwitserland en zelfs een 911 Carrera Coupe uit 1986 naar Amerika. De kosten voor de reis die de Porsche aflegt boekt Jolanda dan weer op de factuur.”

 

Jolanda over vlekkeloos beheer

Jolanda: “Ik focus me op de financiële administratie: de kas, het debiteurenbeheer en de inkoopfacturen. Ik krijg er energie van om te zorgen dat alles soepeltjes en vlot loopt voor klanten. We beantwoorden regelmatig vragen over facturen, schakelen met de After Sales afdeling over verzekeringsvragen en ondersteunen de verkopers bij de in- en verkoopadministratie. Eigenlijk komt er van alles langs! Van BMW-inruilauto’s tot Porsche trekkers. En toen we laatst de Historic Grand Prix bezochten met een aantal klanten, zag ik mijn baas voorbij racen! Michel op de racebaan had ik nog niet live meegemaakt… Erg cool.”

 

Jeanet over teamwork

Jeanet: "Als financieel controller ben ik eindverantwoordelijk voor ons team en de administratie. We verwerken samen een hoop werk. Door continue groei van ons klantenbestand neemt ook het aantal facturen (gelukkig) toe.”


“Ondanks de groei van het totale team, van 36 medewerkers in Enter naar ruim 60 in Deventer, doen wij ’t werk nog steeds met z’n drieën. De kracht is dat we het samen doen. We vullen elkaar aan, nemen werk van elkaar over en zijn nooit te beroerd om bij te springen. Ook buiten werktijd weten we elkaar te vinden. Samen met alle dames lunchen bij Van de Valk, cocktails drinken, naar het theater of zoals laatst met z’n allen naar de Barbie film. De reuring in het nieuwe pand is fantastisch. Vanaf deze plek heb je geweldig uitzicht op de showroom en zijn wij er ook onderdeel van. Je ziet het enthousiasme van onze klanten en de collega’s. Die beleving op een administratiekantoor is wel ongekend!”