Even voorstellen, Kim Linthorst.
‘Goed luisteren naar de klant’
Samen met een klein team bouwen aan een sterke positie in de markt. Dat is de kracht van Kim Linthorst, vanaf 1 maart verkoper bij Porsche Centrum Twente. Dat doet hij door goed te luisteren naar de klant en door dagelijks met veel energie te werken aan klantenbinding. Van Twente tot de Randstad.
Linthorst had het prima naar zijn zin bij zijn vorige werkgever, BMW Dusseldorp in Deventer. Maar toen er na veertien jaar een geoliede machine stond was hij toe aan een nieuwe uitdaging. En zeg dan maar eens nee tegen een aantrekkelijke mogelijkheid om bij Porsche te gaan werken. Waarom zo aantrekkelijk? “Het is natuurlijk een vreselijk mooi merk. De auto, het geluid, de historie, de emotie. Het gaat ook om kleinere aantallen dan bij BMW, daardoor kan ik me meer focussen op de klant en de klantrelatie.”
Vertrouwen
Die relatie is voor Linthorst de kern van het vak. Hij wil dan ook zo snel mogelijk een nieuwe klantenkring om zich heen verzamelen. “Ik help de klant zoals ik zelf geholpen wil worden”, zegt hij over zijn aanpak. “Door goed te luisteren en altijd naast de klant op zoek te gaan naar de beste oplossing. Vertrouwen wekken, rust uitstralen, dat is wat ik doe.”
Hij gaat daar vanaf dag één mee beginnen. Zijn collega’s zijn gewaarschuwd: om het merk goed te leren kennen zal hij veel vragen stellen. “Bij BMW was ik helemaal thuis in het merk en was ik de vraagbaak, nu wordt het andersom. Ik moet nog wat technische specificaties van alle Porsche modellen bijleren, maar dat lukt snel genoeg.”
Snelle hobby’s
Kim Linthorst woont met zijn vriendin en twee kinderen in Gorssel. Net als menig ander Porsche-liefhebber houdt hij van snelle hobby’s. Je kunt hem op waterski’s of een wadeboard aantreffen op de rivier de IJssel en in de winter op ski’s in de sneeuw of op de mountainbike. Komt hij ook wel eens tot rust? “In onze tuin, maar daar ben ik dan ook wel weer graag in bezig.”