Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Twente is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Porsche introduceert de nieuwe 911 en 911 GTS T-Hybrid

28 mei 2024

Porsche introduceert de nieuwe 911 en 911 GTS T-Hybrid

Porsche heeft de iconische 911 grondig vernieuwd. Voor de eerste keer in het 61-jarig bestaan van de Porsche 911 wordt een hybride aandrijflijn toegepast in een straatauto. Deze innovatie maakt de 911 nog dynamischer. Ook de nieuwe 911 Carrera met een krachtigere, licht aangepaste 3,0-liter biturbo boxermotor is direct bij de marktintroductie beschikbaar. Verder komt de nieuwe 911 met een aangepast design, verbeterde aerodynamica, een aangescherpt interieur en een uitgebreidere standaarduitrusting en connectiviteit.

 

Het vernieuwde T-Hybrid-systeem van Porsche

Voor de nieuwe 911 Carrera GTS-modellen heeft Porsche het circuit als inspiratie gebruikt voor het T-Hybrid-systeem, dat een nieuwe elektrische uitlaatgasturbo bevat. Deze turbo, aangedreven door een geïntegreerde elektromotor, levert directe turbodruk en tot 15 pk elektrische energie, wat de respons en dynamiek verbetert. De nieuwe GTS accelereert in 3,0 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt een topsnelheid van 312 km/u. De aandrijflijn omvat een krachtige elektromotor in de nieuwe achttraps automaat, ondersteund door een compacte 1,9 kWh batterij. De 3,6-liter boxermotor, krachtiger en efficiënter dan zijn voorganger, levert een totaal systeemvermogen van 541 pk en 610 Nm koppel, met slechts 50 kilo extra gewicht.d

De vernieuwde 911 Carrera behoudt zijn 3,0-liter boxermotor met biturbo, die nu efficiënter en krachtiger is dankzij verbeteringen zoals de intercooler uit de Turbo-modellen. Dit resulteert in een vermogen van 394 pk en 450 Nm koppel, een snellere acceleratie naar 100 km/u en een topsnelheid van 294 km/u.

Geoptimaliseerd chassis en actieve aerodynamica

Porsche heeft het chassis van de 911 Carrera GTS verbeterd, met standaard achterasbesturing voor meer stabiliteit en een kleinere draaicirkel. Het sportchassis is 10 millimeter verlaagd en heeft het PASM-dempingssysteem. Voor de nieuwe 911 zijn in totaal zeven velgdesigns beschikbaar, inclusief efficiëntere Exclusive Design-velgen met carbonbladen.

Sportief aangescherpt exterieur

Het exterieur is aangescherpt met nieuwe aerodynamische verbeteringen en geïntegreerde Matrix LED-koplampen. De vervallen mistlampen maken plaats voor grotere koelopeningen. De 911 Carrera GTS heeft vijf zichtbare actieve koelkleppen, een verborgen koelluchtklep aan de voorkant en adaptieve diffusers voor optimale aerodynamica en koeling.

De achterzijde heeft een nieuw lichtbandontwerp en een hoger geplaatst kenteken.  Voor de 911 Carrera-modellen is optioneel een sportuitlaatsysteem beschikbaar. Bij de 911 Carrera GTS is een specifiek voor dit model bedoelde sportuitlaat standaard. Binnenin heeft de 911 een volledig digitaal instrumentenpaneel en uitgebreide connectiviteitsfuncties zoals een geïntegreerde Apple CarPlay® en optioneel videostreaming.

Order nu de nieuwe 911

De nieuwe 911 Carrera is nu te bestellen als coupé en cabriolet met achterwielaandrijving. Voor de 911 Carrera GTS zijn daarnaast vierwielaandrijving en de Targa (uitsluitend met vierwielaandrijving) beschikbaar. Beide modelvarianten zijn standaard uitgerust met PDK.  U kunt ons bereiken voor het plaatsen van een bestelling, vragen of hulp bij het configureren van uw 911. 

Vanaf de zomer 2024 bij Porsche Centrum Twente

De nieuwe 911 staat in aan het eind van de zomer bij ons in de showroom.