Porsche Centrum Twente respecteert uw privacy en gebruikt daarom alleen cookies die noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website.
Klik hier voor meer informatie.
U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Twente is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.
U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.
AkkoordOrigineel Nederlandse 996 Turbo, onderhoudsboekjes aanwezig. Top onderhouden door Porsche Classic Center Gelderland, bij ons door collega Alex ingeruild op een 718 Cayman GTS 4.0.
De Porsche 996 Turbo, geïntroduceerd in het jaar 2000, markeerde een belangrijk hoofdstuk in de evolutie van de iconische 911-serie. Dit model stond aan het begin van een nieuw tijdperk voor Porsche, met de introductie van watergekoelde motoren in plaats van de tot dan toe gebruikelijke luchtgekoelde motoren. Deze significante technische verandering bracht enige controverse met zich mee onder puristen, maar stelde Porsche ook in staat om nieuwe niveaus van prestaties en betrouwbaarheid te bereiken.
De 996 Turbo werd aangedreven door een 3.6-liter twin-turbo flat-six motor, die een indrukwekkende 420 pk leverde. Met deze krachtbron kon de auto accelereren van 0 tot 100 km/u in ongeveer 4,2 seconden, met een topsnelheid die de 315 km/u benaderde. Deze cijfers plaatsten de 996 Turbo ferm in het segment van supercars van die tijd, waarbij hij zowel op het circuit als op de openbare weg indrukwekkende prestaties neerzette.
Het uiterlijk van de 996 Turbo onderscheidde zich door zijn brede carrosserie, unieke luchtinlaten aan de zijkanten, en een kenmerkende vaste achtervleugel. Deze ontwerpkenmerken verbeterden niet alleen de aerodynamica van de auto, maar gaven hem ook een agressief, onmiskenbaar uiterlijk dat liefhebbers en verzamelaars tot op de dag van vandaag waarderen.
Het interieur van de 996 Turbo was een combinatie van luxe en functionaliteit, met een focus op de bestuurder. Hoogwaardige materialen en een ergonomisch ontwerp zorgden voor comfort tijdens zowel korte ritten als langere tochten. Het model bood ook een verrassend niveau van dagelijkse bruikbaarheid voor een auto met dergelijke prestaties, waaronder een redelijk ruime bagageruimte en een relatief comfortabele rit.
De 996 Turbo heeft in de loop der jaren een cultstatus verworven onder autoliefhebbers. Ondanks enige aanvankelijke weerstand tegen de overgang naar waterkoeling, wordt het model nu erkend voor zijn technische innovaties, prestaties en bijdrage aan de Porsche 911-erfenis. Als een van de meer betaalbare Turbo-modellen op de tweedehandsmarkt, trekt de 996 Turbo zowel verzamelaars als enthousiastelingen aan die op zoek zijn naar een stukje Porsche-geschiedenis met de potentie om in waarde te stijgen.
Opties op dit exemplaar:
Concave wieldop, gekleurd Porsche embleem
Automatische snelheidsregeling
Donkere baan boven in de voorruit
ParkAssist (parkeerhulp achter)
Elektrisch schuif-/hefdak
Porsche Communication Management (PCM) met navigatiesysteem, telefoonmodule, radio, cassette
Passieve handset voor telefoonmodule (PCM)
Stoelhoezen voor, gegolfd leder
Stoelverwarming links/rechts
Roestvrijstalen deurinstaplijsten met modellogo
Instrumentenwijzerplaten in aluminiumkleur
Versnellingspookknop gecombineerd aluminium/leer met schakelpatroon (X97), Handgreep handremhendel gecombineerd aluminium/leer (X98)
Bij een Porsche financiering bieden wij u standaard een scherpe rente aan van 7,99%. Alle bedragen zijn indicatief en onder voorbehoud van financiële acceptatie door Porsche Financial Services.
Birnieweg 9-11
7418 HH Deventer